Պահանջը պարզապես պահանջ է, որը ինչ-որ մեկը ունի մեկ ուրիշի, այսինքն՝ անձի կամ ընկերության նկատմամբ:
Հայցը հաճախ բաղկացած է դրամական պահանջից, բայց այն կարող է լինել նաև պահանջ ներկայացնելու պահանջ կամ անհարկի վճարումից պահանջ ներկայացնել կամ վնասի հատուցման պահանջ: Պարտատերը անձ կամ ընկերություն է, որը մեկ ուրիշի կողմից պարտք է «կատարում»: Սա բխում է համաձայնագրից։ Չմարված կատարողականը հաճախ կոչվում է նաև «պարտք»: Այսպիսով, պարտատերը դեռևս կարող է պահանջել պարտք, հետևաբար՝ պարտատեր տերմինը: Կատարումը պարտատիրոջը հանձնող կողմը կոչվում է «պարտապան»: Եթե կատարումը բաղկացած է գումար վճարելուց, այն կողմը, որը դեռ պետք է վճարի գումար, կոչվում է «պարտապան»: Կուսակցությունները, որոնք պահանջում են դրամական կատարում, կոչվում են նաև «պարտատերեր»: Ցավոք, հայցի խնդիրն այն է, որ այն միշտ չէ, որ կատարվում է, թեև դա համաձայնեցված է կամ օրենքով նախատեսված է: Հետևաբար, հայցերի մասով դատական և հավաքագրման հայցերը շարունակվում են։ Բայց կոնկրետ ի՞նչ է պահանջը:
Առաջացող պահանջ
Պահանջը հաճախ ծագում է այնպիսի համաձայնագրից, որով դուք համաձայնում եք ինչ-որ բան անել, որի դիմաց մյուս կողմը փոխհատուցում է տալիս: Երբ դուք կատարում եք ձեր պայմանավորվածությունը և ծանուցում եք դիմացինին, որ պահանջում եք հատուցում, գործի իրավունք է առաջանում: Բացի այդ, պահանջ կարող է առաջանալ, օրինակ, եթե դուք պատահաբար փոխանցել եք սխալ բանկային հաշվին: Այնուհետև դուք «անվճար վճարում» կկատարեք և կարող եք հետ պահանջել փոխանցված գումարը բանկային հաշվի տիրոջից: Նմանապես, եթե դուք վնասներ եք կրել մեկ այլ անձի գործողությունների (կամ անգործության) պատճառով, կարող եք պահանջել այդ վնասների փոխհատուցում դիմացինից: Փոխհատուցման այս պարտավորությունը կարող է առաջանալ պայմանագրի, կանոնադրական դրույթների կամ խախտման հետևանքով:
Պահանջի վերականգնում
Դուք պետք է հասկացնեք դիմացինին, որ նա ձեզ ինչ-որ բան է պարտք կամ դրա դիմաց պետք է ձեզ ինչ-որ բան տրամադրի: Միայն այն բանից հետո, երբ դուք լրացնեք այս հայտնիը, պահանջը կկատարվի: Ավելի լավ է դա անել գրավոր:
Ի՞նչ կարող եք անել, եթե պարտապանը չի բավարարում ձեր պահանջը և (դրամական պահանջի դեպքում) չի վճարում, օրինակ: Այնուհետև դուք պետք է հավաքեք հայցը, բայց ինչպե՞ս է դա աշխատում:
Արտագնա պարտքերի հավաքագրում
Պահանջների համար կարող եք օգտվել պարտքերի հավաքագրման գործակալությունից: Սա հաճախ արվում է համեմատաբար պարզ պահանջների համար: Ավելի բարձր պահանջների դեպքում իրավասու է միայն հավաքագրման իրավաբանը: Այնուամենայնիվ, նույնիսկ պարզ և փոքր պահանջների դեպքում, կարող է խելամիտ լինել ներգրավել պարտքերի հավաքագրման իրավաբան, քանի որ պարտքերի հավաքագրման իրավաբանները սովորաբար ավելի լավ են տրամադրում հարմարեցված լուծումներ: Բացի այդ, հավաքագրման իրավաբանը հաճախ կարող է ավելի լավ գնահատել և հերքել պարտապանի պաշտպանությունը: Ավելին, հավաքագրման գործակալությունը իրավասու չէ պարտադրել, որ պարտապանը վճարի օրինական կերպով, իսկ հավաքագրման իրավաբանը իրավասու է: Եթե պարտապանը չի կատարում հավաքագրման գործակալությունից կամ հավաքագրման իրավաբանի կանչերը, և արտադատական հավաքագրումը չի աշխատել, կարող եք սկսել դատական հավաքագրման գործընթաց:
Դատական պարտքերի հավաքագրում
Ստիպելու պարտապանին վճարել, անհրաժեշտ է դատողություն: Վճիռ ստանալու համար անհրաժեշտ է դատական գործընթաց սկսել: Այս դատական գործընթացները հարկադրաբար սկսվում են ծանուցման թերթիկով։ Եթե խոսքը վերաբերում է 25,000 եվրոյի կամ ավելի քիչ գումարի դրամական պահանջներին, կարող եք դիմել ենթաշրջանային դատարան: Կանտոնային դատարանում փաստաբանը պարտադիր չէ, բայց վարձելն, իհարկե, կարող է իմաստուն լինել: Օրինակ՝ ծանուցագիրը պետք է շատ մանրակրկիտ կազմվի։ Եթե կանչը չի համապատասխանում օրենքի պաշտոնական պահանջներին, դուք կարող եք դատարանի կողմից անընդունելի ճանաչվել, և դուք չեք կարողանա վճիռ ստանալ: Հետևաբար, անհրաժեշտ է, որ ծանուցագիրը ճիշտ կազմվի: Այնուհետև ծանուցագիրը պետք է պաշտոնապես ներկայացվի (տրամադրվի) կարգադրիչի կողմից:
Եթե դուք ստացել եք ձեր պահանջները բավարարող վճիռը, դուք պետք է ուղարկեք այդ վճիռը դատական կարգադրիչին, որը կարող է օգտագործել այն պարտապանին պարտադրելու համար վճարել: Այսպիսով, պարտապանին պատկանող ապրանքները կարող են արգելանք դրվել։
Սահմանափակումների կանոնադրություն
Ձեր պահանջը արագ հավաքելը կարևոր է: Դա պայմանավորված է նրանով, որ պահանջները որոշ ժամանակ անց ժամկետանց են: Երբ հայցը ժամկետանց է, կախված է հայցի տեսակից: Որպես ընդհանուր կանոն, կիրառվում է 20 տարի վաղեմության ժամկետ։ Այնուամենայնիվ, կան նաև պահանջներ, որոնք ժամկետանց են հինգ տարի հետո (սահմանափակման ժամկետի մանրամասն բացատրության համար տե՛ս մեր մյուս բլոգը՝ «Երբ է սպառվում պահանջը»), իսկ սպառողների գնումների դեպքում՝ երկու տարի հետո: Հետևյալ պահանջները ժամկետանց են հինգ տարի հետո.
- Տալ կամ անելու պայմանագիրը կատարելու համար (օրինակ՝ դրամական վարկ)
- Պարբերական վճարումներ (օրինակ՝ վարձավճարի կամ աշխատավարձի վճարում)
- Անվճար վճարումից (օրինակ, քանի որ դուք պատահաբար փոխանցում եք կատարել սխալ բանկային հաշվին)
- Վնասի կամ համաձայնեցված տույժի վճարմանը
Ամեն անգամ, երբ ժամկետը սպառնում է սպառվել և լրանում է վաղեմության ժամկետը, պարտատերը կարող է դրան կցել նոր ժամկետ՝ այսպես կոչված ընդհատումով։ Ընդհատումը կատարվում է վաղեմության ժամկետի ավարտից առաջ պարտապանին ծանուցելով, որ պահանջը դեռ գոյություն ունի, օրինակ՝ օգտագործելով գրանցված վճարման հիշեցում, վճարման պահանջ կամ կանչ: Ըստ էության, պարտատերը պետք է կարողանա ապացուցել, որ ժամկետը ընդհատվել է, եթե պարտապանը վկայակոչում է դեղատոմսի պաշտպանությունը: Եթե նա ապացույց չունի, և պարտապանը այդպիսով վկայակոչում է վաղեմության ժամկետը, նա այլևս չի կարող կատարել պահանջը։
Այսպիսով, կարևոր է որոշել, թե որ կատեգորիային է պատկանում ձեր պահանջի տեսակը և որն է համապատասխան սահմանափակման ժամկետը: Վաղեմության ժամկետը լրանալուց հետո դուք այլևս չեք կարող պարտապանին ստիպել բավարարել պահանջը:
Խնդրում ենք կապվել հետ մեր փաստաբանները դրամական պարտքերի հավաքագրման կամ հայցային վաղեմության ժամկետի մասին լրացուցիչ տեղեկությունների համար: Մենք ուրախ կլինենք օգնել ձեզ: