2014 թվականի Աշխարհի գավաթի խաղարկության ամենաքննարկվող թեմաներից մեկը: Ռոբին վան Պերսին, ով հավասարեցնում է հաշիվը Իսպանիայի հավաքականի դեմ խաղում, սահում է սուզվելով գեղեցիկ գլխով: Նրա գերազանց կատարումը հանգեցրեց նաև Calvé- ի գովազդին `պաստառի և գովազդային տեսքով: Գովազդը պատմում է 5-ամյա Ռոբին վան Պարսիի մասին, ով իր մուտքն է վաստակում Excelsior- ում նույն տեսակի սահող սուզվելով: Ռոբինը, հավանաբար, լավ վարձատրվել էր գովազդից, բայց կարո՞ղ էր հեղինակային իրավունքի այս օգտագործումը նույնպես հարմարեցվել և փոփոխվել առանց Պարսիի թույլտվության:
սահմանումը
Դիմանկարի իրավունքը հեղինակային իրավունքի մի մասն է: Հեղինակային իրավունքի մասին օրենքը առանձնացնում է երկու իրավիճակ ՝ դիմանկարչական իրավունքների համար, մասնավորապես ՝ դիմանկար, որն արվել է հանձնարարականի վրա և դիմանկար, որը չի արվել հանձնարարականի վրա: Երկու իրավիճակների միջև կա մեծ տարբերություն հրապարակման հետևանքների և ներգրավված կողմերի իրավունքների մասին:
Երբ ենք մենք ճիշտ դիմանկարների մասին խոսում: Մինչև այդ հարցին կարելի է պատասխանել, թե որն է դիմանկարի իրավունքը և որքանով է հասնում այդ իրավունքը, նախ պետք է պատասխանել այն հարցին, թե որն է առաջին հերթին դիմանկարը: Օրենսդրության նկարագրությունները չեն տալիս ամբողջական և հստակ բացատրություն: Որպես դիմանկար նկարագրվում է. «մարդու դեմքի պատկեր, մարմնի այլ մասերի հետ կամ առանց դրա, ինչ ձևով էլ որ արվի».
Եթե նայենք միայն այս բացատրությանը, ապա կարող ենք մտածել, որ դիմանկարն ընդգրկում է միայն մարդու դեմքը: Այնուամենայնիվ, դա այդպես չէ: Ի դեպ, հավելումը. «Ինչ ձևով էլ արված է» նշանակում է, որ դիմանկարի համար նշանակություն չունի ՝ լուսանկարվել, նկարվել կամ ձևավորվել է այլ ձևով: Հեռուստատեսային հեռարձակումը կամ ծաղրանկարը, հետևաբար, նույնպես կարող է ընկնել դիմանկարի շրջանակներում: Սա պարզ է դարձնում, որ «դիմանկար» տերմինի շրջանակը լայնածավալ է: Դիմանկարում կա նաև տեսանյութ, պատկերազարդ կամ գրաֆիկական ներկայացում: Այս հարցի առնչությամբ տարվել են տարաբնույթ վարույթներ, և Գերագույն դատարանը վերջնականապես մանրամասնորեն է մշակել այդ հարցը, մասնավորապես ՝ «դիմանկար» տերմինը օգտագործվում է այն դեպքում, երբ անձը նկարագրվում է ճանաչելի ձևով: Այս ճանաչումը կարելի է գտնել դեմքի հատկությունների և դեմքի մեջ, բայց այն կարելի է գտնել նաև մեկ այլ բանում: Մտածեք, օրինակ, բնորոշ կեցվածքի կամ սանրվածքի մասին: Շրջապատը նույնպես կարող է դեր ունենալ: Այն մարդը, ով քայլում է այն շենքի դիմաց, որտեղ աշխատում է այդ մարդը, ավելի հավանական է, որ ճանաչվի, քան այն ժամանակ, երբ այդ մարդը պատկերված էր այնպիսի վայրում, որտեղ նա սովորաբար չէր գնա:
Իրավական իրավունքներ
Դիմանկարի խախտում կարող է լինել ճիշտ, եթե պատկերված անձնավորությունը ճանաչելի է լուսանկարում, և այն նույնպես հրապարակվում է: Պետք է որոշվի `դիմանկարը հանձնարարված է, թե ոչ, և արդյոք գաղտնիությունը գերակա է խոսքի ազատության նկատմամբ: Եթե անձը հանձնարարել է դիմանկար, ապա դիմանկարը կարող է հրապարակվել միայն այն դեպքում, եթե տվյալ անձը թույլտվություն է տվել: Թեև ստեղծագործության հեղինակային իրավունքը պատկանում է դիմանկարի ստեղծողին, նա չի կարող այն հրապարակել առանց թույլտվության: Մետաղադրամի մյուս կողմն այն է, որ պատկերված մարդուն նույնպես չի թույլատրվում ամեն ինչ անել դիմանկարով: Իհարկե, պատկերված անձնավորությունը կարող է դիմանկարն օգտագործել մասնավոր նպատակներով: Եթե պատկերված անձն ուզում է դիմանկարը հրապարակայնացնել, ապա նա պետք է թույլ տա իր ստեղծողին: Ի վերջո, ստեղծողը ունի հեղինակային իրավունքը:
Հեղինակային իրավունքի մասին օրենքի 21-րդ հոդվածի համաձայն, ստեղծողը տեսականորեն իրավունք ունի դիմանկարն ազատ հրապարակել: Այնուամենայնիվ, սա բացարձակ իրավունք չէ: Սուբյեկտիվ անձը կարող է գործել հրապարակման դեմ, եթե և այնքանով, որքանով նա ողջամիտ հետաքրքրություն ունի այդ հարցում: Գաղտնիության իրավունքը հաճախ կոչվում է որպես ողջամիտ հետաքրքրություն: Հայտնի անձինք, ինչպիսիք են մարզիկները և արվեստագետները, բացի ողջամիտ հետաքրքրությունից, կարող են ունենալ նաև առևտրային հետաքրքրություններ `հրապարակումը կանխելու համար: Բացի առևտրային հետաքրքրությունից, սակայն, հանրահայտությունը կարող է նաև այլ հետաքրքրություն առաջացնել: Ի վերջո, կա հավանականություն, որ հրատարակության պատճառով նա վնաս կհասցնի իր հեղինակությանը: Քանի որ «ողջամիտ հետաքրքրություն» հասկացությունը սուբյեկտիվ է, և կողմերը հիմնականում հրաժարվում են համաձայնեցնել այդ հետաքրքրությունը, կարող եք տեսնել, որ շատ հայցադիմումներ են իրականացվում այս հայեցակարգի վերաբերյալ: Դատարանն այնուհետև պետք է որոշի, թե պատկերված անձի հետաքրքրությունը գերակա է արտադրողի հետաքրքրության և հրապարակման նկատմամբ:
Դիմանկարային աջակցության համար կարևոր են հետևյալ հիմքերը.
- ողջամիտ հետաքրքրություն
- առևտրային հետաքրքրություն
Եթե նայենք Ռոբին վան Պերսիի օրինակին, ակնհայտ է, որ նա ունի և՛ ողջամիտ, և՛ առևտրային հետաքրքրություն ՝ հաշվի առնելով նրա մեծ համբավը: Դատական համակարգը որոշում է կայացրել, որ լավագույն մարզիկի ֆինանսական և առևտրային հետաքրքրությունը կարող է դիտարկվել որպես ողջամիտ հետաքրքրություն ՝ Հեղինակային իրավունքի մասին ակտի 21-րդ բաժնի իմաստով: Սույն հոդվածի համաձայն, դիմանկարի հրապարակումը և վերարտադրությունը չի թույլատրվում առանց դիմանկարում պատկերված անձի համաձայնության, եթե այդ անձի ողջամիտ հետաքրքրությունը դեմ է բացահայտմանը: Լավագույն մարզիկը կարող է գանձել վարձավճար ՝ դիմանկարը առևտրային նպատակներով օգտագործելու թույլտվության համար: Այս կերպ նա կարող է նաև կապիտալ օգտագործել իր ժողովրդականությունը, սա կարող է, օրինակ, հովանավորչության պայմանագրի ձև ստանալ: Բայց ի՞նչ կասեք սիրողական ֆուտբոլի մասին, եթե ավելի քիչ հայտնի եք: Որոշակի պայմաններում դիմանկարային իրավունքը վերաբերում է նաև սիրողական լավագույն մարզիկներին: Vanderlyde / Spaarnestad հրատարակչության դատարանում սիրողական մարզիկը դեմ է արտահայտվել իր դիմանկարի հրապարակմանը շաբաթական ամսագրում: Դիմանկարն արվել է առանց նրա հանձնաժողովի, և նա թույլտվություն չէր տվել կամ ֆինանսական փոխհատուցում է ստացել հրապարակման համար: Դատարանը համարեց, որ սիրողական մարզիկն իրավունք ունի նաև կանխիկ գումար վաստակել իր ժողովրդականության մեջ, եթե այդ ժողովրդականությունը պարզվի, որ ունի շուկայական արժեք:
Խախտում
Եթե ձեր շահերը, կարծես, ոտնահարված են, կարող եք պահանջել հրապարակման արգելք, բայց հնարավոր է նաև, որ ձեր պատկերն արդեն օգտագործվել է: Այդ դեպքում դուք կարող եք պահանջել փոխհատուցում: Այս փոխհատուցումը, ընդհանուր առմամբ, շատ բարձր չէ, բայց կախված է մի քանի գործոններից: Դիմանկարների իրավունքների ոտնահարման դեմ գործողություններ կատարելու չորս տարբերակ կա.
- Ձեռնարկի բացակայության մասին հայտարարությամբ կանչման նամակ
- Քաղաքացիական դատավարության կանչեր
- Հրապարակման արգելք
- Փոխհատուցում
Տույժեր
Այն պահը, երբ ակնհայտ է դառնում, որ ինչ-որ մեկի դիմանկարի իրավունքը ոտնահարվում է, հաճախ կարևոր է հնարավորինս շուտ դատարանում արգելել հետագա հրապարակումները: Կախված իրավիճակից ՝ հնարավոր է նաև հրապարակումները հեռացնել առևտրային շուկայից: Սա կոչվում է հետկանչ: Այս ընթացակարգը հաճախ ուղեկցվում է վնասի հատուցման պահանջով: Ի վերջո, գործելով հակառակ դիմանկարին, պատկերված անձը կարող է վնաս պատճառել: Որքա՞ն բարձր փոխհատուցումը կախված է կրած վնասից, այլև դիմանկարից և մարդուն պատկերելու ձևից: Տուգանք կա նաև «Հեղինակային իրավունքի մասին» օրենքի 35-րդ հոդվածի համաձայն: Եթե դիմանկարի իրավունքը խախտվում է, ապա դիմանկարային իրավունքի հանցագործը մեղավոր է խախտման համար, և նրան կտուգանեն:
Եթե ձեր իրավունքը խախտվում է, կարող եք նաև պահանջել վնասի փոխհատուցում: Դուք կարող եք դա անել, եթե ձեր պատկերը արդեն հրապարակված է, և կարծում եք, որ ձեր շահերը խախտվել են:
Փոխհատուցման գումարը հաճախ որոշելու է դատարանը: Երկու հայտնի օրինակ է «Շիփհոլի ահաբեկչական լուսանկարը», որում ռազմական ոստիկանությունը մահմեդական տեսքով տղամարդուն ընտրել է անվտանգության ստուգման համար ՝ «Շիփհոլը դեռ անվտանգ է» նկարի տակ գտնվող տեքստով: և գնացքի ճանապարհին գնացող մի մարդու իրավիճակը լուսանկարվել է, երբ շրջում էր «Կարմիր լույս» թաղամասով, որն ավարտվում էր թերթում ՝ «Հայացքը պոռնիկներին» խորագրի ներքո:
Երկու դեպքում էլ դատվեց, որ գաղտնիությունը գերակշռում է լուսանկարչի խոսքի ազատությունը: Սա նշանակում է, որ դուք պարզապես չեք կարող հրապարակել փողոցում լուսանկարվող յուրաքանչյուր լուսանկար: Սովորաբար այդպիսի վճարները 1500-ից 2500 եվրոյի սահմաններում են:
Եթե, բացի ողջամիտ հետաքրքրությունից, կա նաև առևտրային հետաքրքրություն, փոխհատուցումը կարող է լինել շատ ավելի բարձր: Փոխհատուցումն այնուհետև կախված է նրանից, թե ինչպես է այդպիսի հանձնարարականների համար արժեր արժեքը և, հետևաբար, կարող է կազմել տասնյակ հազարավոր եվրո:
Կապ
Հաշվի առնելով հնարավոր պատժամիջոցները ՝ իմաստուն է զգուշորեն գործել դիմանկարներ հրապարակելիս և հնարավորինս փորձել ՝ նախօրոք ձեռք բերելով շահագրգիռ կողմերի թույլտվությունը: Ի վերջո, սա խուսափում է շատ քննարկումներից հետո:
Եթե ցանկանում եք ավելին իմանալ դիմանկարների իրավունքների թեմայի վերաբերյալ, կամ եթե առանց թույլտվության կարող եք օգտագործել որոշակի դիմանկարներ, կամ եթե կարծում եք, որ ինչ-որ մեկը խախտում է ձեր դիմանկարը ճիշտ, ապա կարող եք դիմել փաստաբանների Law & More.